Algemeen

Manieren om producten van jouw webshop te verkopen en versturen

De kans is groot dat je altijd al het idee had om je eigen bedrijf te starten. Het is nu een hele goede tijd om daar eens goed over na te denken omdat er online heel veel kansen liggen. Bedenk wel dat een bedrijf beginnen een hele klus is en je niet zomaar naar je baas kunt stappen om je contract te beëindigen! Het duurt namelijk even voordat je bedrijf genoeg inkomen geeft dat je er van kunt leven. Begin daarom in je vrije tijd en kijk of kijk of je eventueel een middagje minder kunt werken om met je nieuwe bedrijf bezig te gaan. Daarnaast is het goed om te bedenken hoe je je producten wil gaan produceren en opslaan. Je hebt een aantal opties:

Print on Demand

Print On Demand (POD) is een manier van verkopen waar je producten worden gedrukt zodra de bestelling betaald is. Het is een goede manier om overproductie te voorkomen, maar daardoor duurt het wel iets langer voordat de klant zijn bestelling in huis heeft. Met een POD bedrijf ben je zelf verantwoordelijk voor de ontwerpen, de marketing en het klantencontact. De productie en verzending wordt door het POD bedrijf gedaan.

Magazijn bij verkooppartner

Diverse POD bedrijven en bedrijven zoals Amazon en Bol bieden hun magazijn aan verkopers aan. Hierdoor hoef je zelf geen ruimte te hebben voor je voorraadopslag. Daarnaast zorgt de verkooppartner voor de verpakking en verzending van je producten. Hier zijn uiteraard wel kosten aan verbonden, maar het scheelt jou een hoop moeite en tijd!

Met bedrijven zoals Bol en Amazon heb je ook het voordeel dat je producten makkelijker gezien worden ten opzichte van als je zelf een website begint zonder klanten. Bovendien kunnen jouw producten ook in aanmerking komen voor bijvoorbeeld Amazon Prime, waardoor het aantrekkelijker is voor de klant om je product te kopen.

Met je eigen website en webshop kun je wel echt je eigen merk opbouwen. Denk hierbij aan het ontwerp van je website en onderhouden van je sociale media en advertenties. Hierdoor kan het wel langer duren voordat je meerdere sales zult zien.

Eigen magazijn

Maak je zelf handgemaakte producten of heb je nog een kleine voorraad, dan kun je natuurlijk ook gewoon je producten vanuit huis versturen. Parcel Pro biedt hier een fijne uitkomst om de verzending zo makkelijk en foutloos te laten verlopen. Je kunt kiezen uit verschillende abonnementen waarmee je toegang krijgt tot een samenwerking met verschillende verzendpartners. Dit zorgt ervoor dat je altijd de juiste verzendpartner kunt kiezen bij de soort verzending.

Je kunt een verzendsysteem zoals parcelpro.nl koppelen aan jouw webshop. Zodra er dan een bestelling is, wordt er automatisch een verzendlabel aan gemaakt. Hiermee voorkom je dat je tijdens het invoeren van het adres van de klant fouten maakt. Bovendien scheelt het je veel tijd en moeite als je geen adressen meer handmatig hoeft in te voeren! Je kunt er ook voor kiezen om een pakbon met barcode te laten maken. Hiermee kun je foutloos de juiste verzendlabel printen.

Voor ieders wat wils

Kortom, er zijn genoeg manieren om te beginnen met online verkopen van producten. Bedenk echter wel dat hoe meer je uit handen geeft, hoe lager je winst marge komt te liggen. Kies je voor je eigen webshop met eigen voorraadopslag, dan zul je een stuk minder geld kwijt zijn aan opslag en andere services. Daar staat wel tegenover dat je meer tijd moet investeren in het runnen van je bedrijf en dat je ook aanzienlijk meer marketing moet gaan doen. Overweeg dus goed welke investering het beste bij je past om je bedrijf op gang te helpen, je kunt in de toekomst altijd nog veranderen!

Related posts
Algemeen

Duurzaam wonen en bouwen wordt steeds belangrijker

Algemeen

Geef kunst de aandacht in jouw smarthome

Algemeen

Deze bezienswaardigheden moet je zien wanneer je in Madrid bent

AlgemeenInternet

Online spelletjes spelen? Wat dacht je van voetbalgokken?

Volg ook onze andere tech blog

Laat een reactie achter